0,00 €
položiek 0

Košík je prázdny.

Cukor

Cukor, inými slovami sacharid, je pre náš organizmus dôležitý, pretože sa podieľa na výrobe bunkovej energie. Je však potrebné vedieť rozlišovať medzi jeho jednotlivými druhmi. Za škodlivý, alebo pre zdravie najmenej prospešný sa považuje biely rafinovaný (stolový) cukor a vysoko fruktózový kukuričný sirup. Ide o priemyselne vytvorené produkty a ich nadmerná konzumácia môže viesť k závislosti, cukrovke a zvýšenému kalorickému príjmu, čo sa môže odraziť na zvýšenej váhe. Náš bio eshop vám však ponúka zdravé varianty.

Cukor získaný z miazgy kokosových kvetov predstavuje zdravý a výživný doplnok stravy. Obsahuje celý rad minerálnych látok (zinok, železo, draslík, fosfor), vitamínov (B1, B2, B3, B6, C) a aminokyselín. Má nízky glykemický index (GI 35), vďaka čomu je vhodný aj pre diabetikov, a zbytočne nezaťažuje pankreas. Pri jeho konzumácii však treba byť zodpovedným, pretože má rovnako veľkú kalorickú hodnotu ako stolový cukor.

Jemnou medovou príchuťou sa pýši surový trstinový cukor, ktorý je obohatený o trstinovú melasu (výťažok z cukrovej trstiny). Tá je zdrojom veľkého počtu organických minerálnych látok (vápnik, železo, horčík, draslík, meď), enzýmov a aminokyselín, ktoré sa pri výrobe bieleho cukru úplne vytrácajú. Na rozdiel od repnej melasy pôsobí v tele zásadotvorne, neprekysľuje organizmus a poskytuje účinnú prevenciu voči ekzémom, vysokému krvnému tlaku a kŕčovým žilám.

Pri pečení vám poslúži bio vanilkový cukor, ktorý sa hodí najmä do piškótového cesta, krémov, tvarohu, alebo na posypanie koláčov. Ide o zmes trstinového cukru s jemne namletými vanilkovými luskami a prírodnou vanilkovou arómou.

Aj napriek mnohým negatívnym účinkom má cukor aj pozitívne vlastnosti. Ak si načasujete jeho konzumáciu v správny čas, prinesie vám veľa úžitku. Športovci ho napríklad prijímajú pred náročným silovým tréningom, pretože obnovuje zásoby glykogénu (zásobná forma sacharidov), ktoré sú nevyhnutné pre lepší fyzický výkon. Tieto zásoby dodávajú telu energiu a pomáhajú pri spaľovaní tukov a budovaní svalovej hmoty.

Po tréningu je cukor tiež veľmi dôležitý. Ak si ho doprajete do 2 hodín po cvičení, obnovia sa vám glykogénové zásoby v svaloch, čo je dôležité pre ich rast. Cukry zároveň podporujú prísun bielkovín do svalov.

Vážení zákazníci,

práve pre vás dopĺňame nový tovar, preto sa dočasne nedá objednávať.

Pracujeme na tom, aby sme Vám Vaše obľúbené výrobky sprístupnili čo najskôr :-)