0,00 €
položiek 0

Košík je prázdny.

Kaše

Kaša je u malých detí najlepším spôsobom podania hustejšej stravy. Veľkej obľube sa teší aj vo svete športovcov a ľudí žijúcich aktívnym životným štýlom. Ide o pokrm polotekutej konzistencie pozostávajúci väčšinou z obilnín, ktoré vo vode, alebo v mlieku zmäknú.

Medzi najčastejšie obilniny a zrná, z ktorých sa vyrába, patrí ovos, ryža, pšenica, jačmeň, špalda, kukurica a pohánka. Pravidelná konzumácia tohto typu jedla zabezpečí dostatočný denný prísun vlákniny, ktorá podporuje trávenie, znižuje vysoký krvný tlak a cholesterol a chráni srdce pred kardiovaskulárnymi chorobami. Zbavuje tiež hrubé črevo toxických látok.

Kaše sú bohaté aj na komplexné sacharidy (polysacharidy), ktoré sú ľudským telom strávené pomalšie, vďaka čomu sú zdrojom dlhotrvajúcej energie. Obsahujú dôležité minerálne látky (zinok, železo, fosfor, horčík, vápnik), vitamíny (B, E, K) a antioxidanty. Medzi ich zložky patria aj omega-3 esenciálne kyseliny, ktoré pôsobia protizápalovo, zlepšujú kvalitu pleti a pomáhajú tlmiť menštruačné bolesti.

Železo je obzvlášť dôležité pri tvorbe myoglobínu a hemoglobínu, proteínov zabezpečujúcich transport kyslíka do svalov a ostatných častí tela. Vysoký podiel fosforu prispieva k produkcii energie a pomáha pri regenerácii svalstva po cvičení. Vápnik zlepšuje pevnosť zubov a kostí a zohráva dôležitú úlohu pri prenose nervových vzruchov. Vitamín K zase znižuje riziko vzniku rakoviny a je dôležitým nástrojom pre správnu zrážanlivosť krvi.

Pre ľudí s bezlepkovou diétou a pre deti do ôsmeho mesiaca života je vhodná ryžová, kukuričná, pohánková a pšenná kaša, pretože neobsahujú prvky gluténu (lepku). 

Pohánková kaša v sebe ukrýva cenný vitamín rutín, ktorý je potrebný pre správne fungovanie cievneho systému. Preto je vhodná pre ľudí s kŕčovými žilami. Nachádza sa v nej aj dostatok vitamínu C, B a minerálov železa, horčíku a mangánu. Tráviaci systému ju dokáže veľmi ľahko stráviť.  

Pšeničné kaše sa malým bábätkám môžu podávať iba vo veľmi malom množstve, a to od začiatku prikrmovania, teda od konca štvrtého mesiaca.

Ak si chcete pripraviť dobrú mliečnu kašu, mali by ste si najprv obilniny uvariť vo vode a až následne ich mali pridať do teplého mlieka. Na raňajky si ju môžete spestriť ovocím, ktoré je zdrojom „okamžitej“ energie. Pre malé deti nie je vhodná na noc, a to kvôli vysokému obsahu sacharidov, ktoré môžu zaťažiť pankreas a tráviaci systém.

Kaše sú ideálnym doplnkom zdravej stravy, ktorým dostanete do tela všetky potrebné živiny. Sú správnym začiatkom vyčerpávajúceho pracovného dňa. Vyskúšať ich môžete už teraz, stačí, ak si vyberiete z nášho bohatého sortimentu. 

Vážení zákazníci,

práve pre vás dopĺňame nový tovar, preto sa dočasne nedá objednávať.

Pracujeme na tom, aby sme Vám Vaše obľúbené výrobky sprístupnili čo najskôr :-)