0,00 €
položiek 0

Košík je prázdny.

sirupy

Celozrnné vločky sa vyrábajú z rôznych druhov obilných zŕn. Očistené obilné zrno sa najprv naparí, potom lisuje a následne suší a balí. Naparovanie je nutné preto, aby sa zrno pri lisovaní nerozpadlo. Pri výrobe drobných vločiek sa zase zrno pred lisovaním ešte nareže.

Vločky sú významným zdrojom vlákniny. Obilné vločky obsahujú i celý rad významných látok, ako sú sacharidy, rastlinné bielkoviny, nenasýtené mastné kyseliny, minerálne látky a vitamíny, čím sú veľmi prospešné pre zdravie. Výživová hodnota vločiek sa však líši od toho, z akej obilniny boli vyrobené.

Najznámejšie sú ovsené vločky, ale ďalšie známe druhy sú i jačmenné, pohánkové, pšeničné, špaldové alebo ražné vločky. Nájdeme ich i v rôznych formách, či už sú to cereálne vločky, instantné, alebo ako súčasť müsli.

Ovsené vločky sú výnimočné hlavne svojou typickou jemnou chuťou a obsahom ľahko rozpustnej vlákniny, ktorá uľahčuje vstrebávanie živín z krvi a reguluje obsah cholesterolu a cukru.

Pohánkové vločky sa vyrábajú z pohánky, ktorá je nutrične a energeticky veľmi významná. Pohánka je blahodarná hlavne vďaka vysokému obsahu rutinu, ktorý zvyšuje pružnosť krvných kapilár, a tým pôsobí proti cievnym chorobám.

Pšeničné vločky sú charakteristické hlavne vysokým obsahom bielkovín s cennými esenciálnymi aminokyselinami. Vláknina pšenice priaznivo pôsobí na črevný peristaltický systém a vysoký obsah vitamínov skupiny B podporuje nervový systém.

Ražné a jačmenné vločky obsahujú vysoký podiel minerálnych látok a vitamíny skupiny B. Špaldové vločky vznikajú zo zrna pšenice špaldy, ktorá okrem vysokého obsahu cenných biologicky aktívnych látok, vyniká i zaujímavou orechovou chuťou a vysokým obsahom horčíka.

Ich príprava je veľmi jednoduchá. Vločky sa môžu konzumovať s mliekom, jogurtom, prípadne s tvarohom. Športovci ich, dokonca, radi kombinujú i s proteínom. Vločky sa dajú pripraviť i na slano, napríklad s vajcom, mrkvou, či kukuricou. Vločky sa môžu jesť buď surové, alebo opražené, povarené či sparené horúcou vodou alebo mliekom.

K obilným vločkám môžeme pridať orechy, tekvicové semiačka, ľanové semiačka, alebo ich jesť so sušeným ovocím a medom a vytvoriť si tak cereálne raňajky na mieru. Odporúča sa ich konzumovať hlavne na raňajky, či počas dňa, ale určite nie na večeru.

Vločky sa odporúčajú zahrnúť do jedálnička športovcov, fitness priaznivcov, kulturistov, či ľudí, ktorí plánujú schudnúť. Ich konzumácia sa odporúča 1 až 2 hodiny pred ranným tréningom ako súčasť kvalitných raňajok, ktoré dodajú telu energiu potrebnú počas cvičenia. Neodporúča sa ich konzumovať po tréningu, či cvičení a to hlavne kvôli obsahu vlákniny, ktorá spomaľuje trávenie.