Müsli

Keď pán Bircher-Berner, slávny švajčiarsky dietológ vymyslel tzv. müsli, zrejme netušil, ako bude časom slávne. Dnes nie je takmer nikto, kto by nepoznal zmes obilných vločiek, sušeného ovocia, hrozienok, semiačok, orieškov a hnedého cukru. Avšak nie je müsli ako müsli. Dnes ho zaraďujeme medzi cereálie a v snahe zavďačiť sa chuťovým bunkám bolo vytvorených množstvo rôznych variantov tohto výrobku, medzi ktoré patria napríklad klasické sypané müsli, ďalej pražené, kde zapečené müsli vytvára hrudky, či müsli vo forme nápoju, známeho aj ako müsli drink.
Ďalej sa začalo viac sladiť, pridávajú sa do neho ďalšie ochucujúce zložky ako čokoláda, kakao, kokos, aróma rôzneho ovocia a ďalšie, ktoré ho len zbytočne znehodnocujú a pridávajú mu kalórie. A tak nie je jednoduché vybrať si a kúpiť skutočne zdravý variant tohto výrobku, ktorý by ste mohli konzumovať aj pri diéte.


Z nutričného hľadiska je müsli veľmi výživnou a zdravie podporujúcou potravinou. Má vysoký obsah vlákniny, železa, vápnika, sacharidov, nízky obsah tuku a cholesterolu.


Súčasťou jeho zloženia sú najčastejšie ovsené vločky, ktoré dodávajú telu množstvo vlákniny, vitamínov ako je vitamín E, či B12, minerálov a stopových prvkov. Bohatým zdrojom na tieto látky sú i často prítomné semiačka a oriešky, ktoré navyše dodávajú telu prospešné tuky a hodnotné bielkoviny. Energeticky bohaté je i sušené ovocie, ktoré často konzumujú športovci a študenti, aby rýchle a zdravo doplnili energiu a zbystrili mozog.
Praktickou formou, ktorú chytíte jednoducho do ruky, sú müsli tyčinky (známe aj ako muesli bars). Tak ako ich poznáme sú často obohatené o tzv. maltodextrín<em>, </em>zložitý cukor, ktorý slúži ako rýchly zdroj energie. Takéto tyčinky sú vhodné hlavne pre športovcov, ale i ťažko pracujúcich, ktorí potrebujú rýchle dodať energiu putujúcu rovno do svalov, ale zároveňˆ nezaťažia tráviaci systém.
Müsli sa ľahko a rýchlo pripravuje, môžete ho pridať do mlieka, či jogurtu, bez problémov sa skladuje a pomáha pri kontrole vašej váhy.
Ako si teda vybrať to správne a hlavne zdravé müsli?


Voľte müsli s väčším obsahom železa. Pre aktívne osoby je železo dôležité, pretože je súčasťou červených krviniek, ktoré prenášajú kyslík a dostávajú ho z pľúc do svalov. Ideálne vyberte také, ktoré obsahujú aspoň 25 % odporúčanej dennej dávky železa.
Siahnite po produkte s vysokým obsahom vlákniny. Vláknina pomáha pri zápche a zároveň zmierňuje pocit hladu.
Ideálne je, ak obsahuje čo najmenej cukru, respektíve je bez cukru a má nízky obsah tuku. Tak sa vyhnete zbytočnému priberaniu.


Náš eshop vám ponúka zdravé a chutné müsli za výhodnú cenu, ktoré si môžete dať na raňajky, či ako malý snack počas dňa, vďaka čomu získate energiu potrebnú na celý deň.

 
  • Radiť podľa:
  • 4 položiek celkom

Stránka 1/1